Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jahapp, då dyker det upp ännu en fråga om nycklar till bilen.

Jag har bara 1 nyckel och 1 larmdosa till bilen. Surfade runt lite ikväll och misstänker att jag endast har nyckeln utan chip (=passkey?). Jag har heller ingen nyckelkod.

Jag har så klart ingen pin-kod till den befintliga dosan heller. Två frågor dyker då upp:

1. Kan jag beställa en ny nyckel med chip för immobilizer?
2. Om jag nu kan beställa en ny nyckel och Volvo ska programmera in den nya dosan, vad händer med den gamla?

Ber om ursäkt om dessa frågor blivit besvarade tusen gånger förut men jag lyckades inte skrapa ihop några klockrena svar genom att söka.
till din bil finns bara nycklar med transponder, så du bör ha en sån nyckel redan idag. (det finns därimor en service nyckel, som inte går att andvända i hanskfacket)

Du kan beställa tännings nyckel på kod, Volvo verkstan kan se vilken kod nycklarna hade som bilen tillverkades med.
dom kan sen ta bort alla nycklar du inte har o lägga till dom su vill ska fungera (du ska ha med dig alla nycklar)

fjärr dosan beställs utan kod, sen kodas den in av volvo verkstan, även här kan man lägga till o tabort, så bara dina nycklar fungerar (dom du inte har blir obrukbara)
CarMan skrev:till din bil finns bara nycklar med transponder, så du bör ha en sån nyckel redan idag. (det finns därimor en service nyckel, som inte går att andvända i hanskfacket)

Du kan beställa tännings nyckel på kod, Volvo verkstan kan se vilken kod nycklarna hade som bilen tillverkades med.
dom kan sen ta bort alla nycklar du inte har o lägga till dom su vill ska fungera (du ska ha med dig alla nycklar)

fjärr dosan beställs utan kod, sen kodas den in av volvo verkstan, även här kan man lägga till o tabort, så bara dina nycklar fungerar (dom du inte har blir obrukbara)

Tack så hemskt mycket för ditt svar CarMan. :-)-)

Bilderna är tagna med min mobilkamera som beter sig lite konstigt. Så här ser nyckeln ut:

Bild
Bild
Bild
CarMan skrev:till din bil finns bara nycklar med transponder, så du bör ha en sån nyckel redan idag. (det finns därimor en service nyckel, som inte går att andvända i hanskfacket)

Nja, inte riktigt. Fjärrkontrollen går inte programera igen om den tas bort.
Koden till fjärren följer ju med på förpackningen som fjärren kommer i.
Det går dock att ta bort fjärrkontroller, har man en kvar kollar man bara vilken position
den ligger på och tar bort den andra.
Nyckelarna går ju däremot att programera bort för att sen lägga till
dom man har igen.
Senast redigerad av 1 Psyko, redigerad totalt 0 gånger.
De räcker med att ha med sig den/dom nycklarna som du vill ska funer ai bilen, resten kan dom ta bort.
När du nu ska beställa en ny så gör det ganskas snabbt om du bara har 1 nyckel kvar.
Inte kul om den börjar strula
greeeken skrev:De räcker med att ha med sig den/dom nycklarna som du vill ska funer ai bilen, resten kan dom ta bort.
När du nu ska beställa en ny så gör det ganskas snabbt om du bara har 1 nyckel kvar.
Inte kul om den börjar strula
Nej, det ska fixas pronto! :)
Psyko skrev:

Nja, inte riktigt. Fjärrkontrollen går inte programera igen om den tas bort.
Koden till fjärren följer ju med på förpackningen som fjärren kommer i.
Det går dock att ta bort fjärrkontroller, har man en kvar kollar man bara vilken position
den ligger på och tar bort den andra.
Nyckelarna går ju däremot att programera bort för att sen lägga till
dom man har igen.

japp helt korekt!
hur man idtalg gör, är ju inget trådskaparan har nytta av, så jag nöjde mig med att svara att man kan ta bort dom fjärrkontroler man inte har.
Jahapp, då är man ägare till 2 nycklar samt 2 larmdosor. Övriga nycklar/dosor borttagna. Det lilla kalas gick på den facila summan av 2900:- :*O/

Mitt tips till er andra, håll koll på era nycklar!
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]