Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Ser bra ut forbo, är det likadana som dina som sim har kopierat.
Ser att du har xenon, har du blått glas eller luras bilden?
Användarvisningsbild
av falcon
Ngn som har sett hur sim funkar, hur är ljusbilden osv jämfört mot ex bosh bk?
Vad är det för lampa i orginal heljus, kikade in där för första gången och jag kände inte igen lamptypen :(
Användarvisningsbild
av ER
falcon skrev:Ngn som har sett hur sim funkar, hur är ljusbilden osv jämfört mot ex bosh bk?
Vad är det för lampa i orginal heljus, kikade in där för första gången och jag kände inte igen lamptypen :(
00- halogen är det HB3, 02-04 xenon är det H7, 05- med xenon är det H9.

SIM har ju fördelen att glaset är i plast och inte glas så stenskott är ett mindre problem med dessa än hellas modell.
Användarvisningsbild
av Barkbiten
på tal om att det är fult med extraljus....jag brukar själv tycka att det ser rätt snyggt ut, lite maffigare på något vis, och särskilt om det är en XC 70 eller XC 90. PÅ v70 tycker jag ofta det ser snyggt ut också, men bara framifrån, från sidan ser det lite töntigt ut.

Men...idag såg jag det fulaste jag någonsin sett...det var en hyfsat ny Skoda Ocatvia med två stycken Big Knick längst fram.

Skodan är så rund i fronten, liksom kuvad på något vis, att ljusen stod rakt ut som några jätteblaffor, och mellanrummet mellan ljusens baksida och grillen var säkert flera decimeter...stagen som skulle hålla ljusen stabiliserade var förlängda på mitten med någon specialgjord böjd stålarm...det såg riktigt opassande, för att inte säga fult, ut. Det var verkligen att förstöra hela bilens look om Ni frågar mig :-)

Sen förstår jag inte de som åker galet mycket bil, och ofta i mörker, som väljer design före funktion....visst, så länge funktionen fylls så kan man ju designa så mycket man vill..men att skippa extraljus bara föra tt det ser fult ut? Nja...det är inte värt det när den där älgen springer ut på vägen, eller poliskontrollen längre fram på vägen haffar Dig för 7 km/h för fort med dryga böter i påföljd...

I så fall ska man nog ha en lösning där man kan plocka av ljusen, eller åtminstone montera några mindre och designade kvalitetsljus med xenonfunktion.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]