Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Spegeln i en av mina backspeglar har spruckit… när den ska bytas ut så kanske det är läge för att ändra till eluppvärmda speglar. Det har faktiskt hänt att speglarna immat eller frostat igen mitt under körning så det är en praktiskt funktion tycker jag.

Kan man rakt av ändra till eluppvärmda speglar? Är ledningar och anslutningar förbereda? Vilken knapp reglerar värme till speglarna, kanske samma knapp som för eluppvärmningen i bakrutan?

Om det går rakt av att bara byta ut spegelglasen så är det perfekt, har tillgång till VIDA på en oberoende verkstad som jag IT-supportar så ny mjukvara kan jag själv ladda in.

/
Har inte S60 MY04 eluppvärmda speglar som standard??? Min förra V70N-00 2,4T hade.

Knappen är/var den samma som till bakrutan. Kollar man här så finns inte värmen med som standardutrustning men inte heller som extra tillval!

Jag har för mig att alla glas har anslutningsstift på baksidan för eluppvärmning. Borde bara vara att plugga in!
hej
är inte det std-på s60 på min v70-03 fick jag byta alla-2 pga elementavbr.
tro det är vanligt att el- ballar ur (tittar man på gamla glasen förstår man varför ingen el dålig dränering i nedkant)skitdålig konstr-ock dyra dessutom
isak
Beställde min i februari 2003. Bilens strukturvecka 200316 enligt VIDA (dvs byggd i april 2003). Bl.a. en motor på 2.5 liter, ny design på backspeglar och nycklar jmf med tidigare S60.

Eluppvärmda backspeglar var faktiskt tillval men jag fattade inte bättre då… borde naturligtvis ha valt det men då tyckte jag värmda backspeglar var något i stil med ”svammel”…

/
synd att du inte tänkte till!
har man vant sig vill man inte vara utan
har väl varit 30 år på lastb-
isak
Hehe… nu håller jag på att faktiskt skita på mig… *ASG*

Jag har en bil som står i garaget nästan jämt… hade bilen i ett par månader innan jag byte jobb och efter det blev det tre minuters promenad till jobbet och till affärscentra. Nu har jag bara kört 3300 mil sedan start (rekord?) och nästan allt på landsväg/kostigarna till föräldrahemmet i Tornedalen…

Nåå… fy fasiken om jag trots allt har värmda speglar, har faktiskt inte tryckt in knappen för värmning av bakrutan sedan jag fick bilen i maj 2003… Nu ska jag köra ut bilen från garaget när det blir eländigt kallt och aktivera knappen för värmd bakruta…

Kan man se skillnad mellan spegelglasen, dvs om dem är uppvärmda eller inte?

/

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]