Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
Gjorde en uppdatering med den senaste släppta kartskivan. Varje gång jag sätter igång navigatorn, så står det med vit text på svart bakgrund typ: följ trafikregler och kör försiktigt......bla blah blah, tryck ENter för att gå vidare.

Skitstörigt! Nån som vet om detta går att få bort?
Användarvisningsbild
av greeeken
Melmac skrev:Gjorde en uppdatering med den senaste släppta kartskivan. Varje gång jag sätter igång navigatorn, så står det med vit text på svart bakgrund typ: följ trafikregler och kör försiktigt......bla blah blah, tryck ENter för att gå vidare.

Skitstörigt! Nån som vet om detta går att få bort?

Hmm nja kanske inte svar på din fråga ,men om den är köpt så kanske du kan fråga dom som sålt den om det ska vara så
av Melmac
Ja det är ju polarens skiva, jag ville uppdatera till den senaste firmwaren, så jag får väl fråga honom.

En annan fråga, jag hittar inte den lilla guiden som beskriver varför vissa vägar har vissa färger och vad saker o ting betyder. Har t.ex. förstått att en röd väg med små "kullar" på betyder halka och en gul väg med små "pilar" på är risk för köbildning/vägbygge (Ingen väggbygges ikon dock).
Hade varit trevligt att veta vad det finns mer för grafiska varningar.
Det finns ju vissa vägar som är gröna o andra oranga i städer, vad betyder det? huvudled?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Rött brukar betyda allvarligt och gult mindre allvarligt. Står det något rött brukar det betyda att det är stopp.

Ang texten i början så är det bara att gilla läget. Det går inte att ta bort.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Det är helt normalt på dom senaste DVD skivorna.. tyvärr kommer denna tråkiga text upp varje gång man starar upp RTI systemet.. Vore kul om någon visste hur man får bort det, om det nu går..?

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]