Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
någon som har koll på marknaden som kan ge lite tips åt min far? han funderar på att sälja bilen till Sverige igen (just nu registrerad i Luxemburg)

Info:
1 Ägare(min far)
18500 mil
Färg: mörkblå
Uttagen sent 2000
2.5 liters TDI
Full utrustad! alltså
Ecc
Skinnsäten förarstol el manövrerad.(svarta)
Skinnratt med fjärr till stereo samt cruise control
Sprojlans ny AC kompressor
el manövrerad taklucka, hissar och speglar
cd växlare med plats för 4st skivor
9 högtalare
Lastgaller samt hundgaller! (riktiga! inget nät)
16" alu fälgar, samt 4 vinterplåtisar med däck

Inga skador, fin i lacken, inget fel på inredningen heller vad jag vet!

Bilen hämtades av oss i Stockholm på Bilia direkt från fabrik år 2000, och regga om den till luxemburg (köpt här då mina föräldrar slipper betala bilskatt) nu ska den säljas i förmån för en ny bil! och min far är sugen på att sälja tillbaka den hit då i Luxemburg så är en begagnad combi inte värt ett smack.

Aja någon som kan sätta upp lite riktpriser? ska se om man kan snoka fram en bild också senare!

EDIT: alltså bilen befinner sig i luxemburg nu, en omreggning skulle gå på 5000kr, min far är av samma nationalitet som mig, bilen har servats regelbundet på volvo i Luxemburg osv, så detta köp är i stort sett som att köpa från vem som helst i sverige.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det automatlåda?

Runt 80.000 får ni nog för den skulle jag tro, kanske kanske att det kan säljas för 90k

/Kalle
Användarvisningsbild
av Jensen
~Kalle~ skrev:Är det automatlåda?

Runt 80.000 får ni nog för den skulle jag tro, kanske kanske att det kan säljas för 90k

/Kalle
Håller med Sasha, 80-90tkr är bara att glömma, oavsett om bilen är fullservad så
ses den på begagnatmarknaden som en importbil och inget annat.
Får du 60 så skall du vara väldigt nöjd.
Användarvisningsbild
av Pliind
hmm mjo prata med morsan och farsan nu, de får max 5500€ för bilen.. så de blir att sälja bilen inom luxemburg istället.

Men för alla behörigheter gäller[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]