Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan govänner. kan någon förklara för mig att min V70 170hk,Aut. 2001. helt plötsligt går som jag aldrig varit med om tidigare. :-O) Jag bytte LMM (begagnad) och efter detta så kändes det som om jag fått 50 hästar till under huven. :D När jag sedan kör som jag alltid gjort tidigare så växlar inte lådan förrän vid 5.500 v. ? :shock: Helt enkelt känns det som om jag kör med plattan i botten, för då fick jag även tidigare "sena" växlingar. Och när jag verkligen stampar pelle i botten så växlar hon först vid 5.900 v. Klart att det inte är något större problem för när jag släpper gasen så växlar hon så fint så fint. Påminner mig om min första Volvo PV60 MY 47 med halvautomatisk låda, man växlade med gasfoten :wink: Efter monteringen av LMM så tog jag av -polen på batteriet för att som jag hoppas nollställa adaptionen i lådan :???:
Hej
Nä, det kan jag inte förklara. Men det blev en förvånansvärt stor skillnad i motorgången även på min manuella S80/170 efter lmm-bytet o nollställning av motorstyrsystemet.

Mvh

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]