Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo-power
Tjena! Har ett problem med min originalmonterade stereo som sitter i min S80 -00. Ingen radio mottagning, har monterat bort apparaten för att kolla om alla sladdar sitter som dom ska och det gör dom.

Vad är felet någon som vet, vill inte bara lyssna på CD hela tiden.
Användarvisningsbild
av Whisky
Tjosan! Det är inte lite som krävs av oss jagrullar-foumister... Nu ska vi vara radiotekniker också! :wink:

Som jag ser det är det ett av tre fel:

1. Brott på antennen/antennkabeln. Kollas väl enklast genom att koppla in en annan bilradio på antennen och se om den fungerar.

2. Fel på mottagaren. Tror inte det är så billigt att fixa... Kanske bättre då att köpa en "ny" stereo från skroten?

3. SBS (skit bakom spakarna :wink: ). Du har fipplat in någon inställning på radion som är felaktigt.
av Volvo-power
Var sitter antennkablarna?

Tack för svar!
av rrm
När jag demonterade stötfångaren bak så missade jag att koppla in sladden(höger sida under lampan bak) till antennen som sitter i stötfångaren.
Användarvisningsbild
av Driver64
Har du möjligen råkat välja in AM-bandet? Det har hänt förr...
av Volvo-power
Nej, men Radio Stockholm hörs väldigt svagt som har den starkaste sändarfrekvensen.
av siggnalen
Volvo-power skrev:Nej, men Radio Stockholm hörs väldigt svagt som har den starkaste sändarfrekvensen.
"Hör" du en radiokanal svagt som du vet har en stark signal i vanliga fall så är det säkert något med antennen, skulle jag tro i alla fall.
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]