Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eltoro2
hej.
jag vill kolla om det är fel på min LMM. så den som jag har i reserv är från min gamla volvo D 2,5 TD års 99. koden där slutar på om jag kommer ihåg rätt .............18 . Den som sitter på min D5 årsm. 02 är .............15
det är också mindre skillnad i koden som sitter ovanpå. De är exakt lika till utseende. Kan jag testa min D5 med den utan att gullampan tänds? kommer den att släckas sen? Går det överhuvudtaget att göra så? Blir det några problem?

Tack!
av poan
Hej
Nej, du måste inte ha EXAKT samma nummer. För vissa modeller finns flera kompatibla versioner för samma mjukvara. Dock vid vissa nummer måste mjukvaran bytas. För varje Volvo-modell finns ett antal generationer av luftmassemätare.
Uppgifter får du av din volvo reservdelsleverantör eller kompis med VADIS. Du kan även Googla. Kolla utlänska reswervdelssiter.
För vissa versioner kan du även hitta alternativa givare.
P-O
Användarvisningsbild
av isak
hej
när min pacade ihop fick jag ingen motorstörn-lampa gick bara ned i nödpr- samt felmed-motorservice erford-(vart svårkörd varv- bara 3000)
du kanske vet att du måste släcka felkod
isak

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Jag bytte denna del bh0 281 002 952_large_0.jpg […]