Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
Har en fråga åt en kompis på jobbet som heter Bosse, han har en Volvo S80 och jag tror att det är en -94, han har kört längre än vad han borde angående service enligt serviceboken, men hans servicelampa har inte tänds varav han har missat servicen en aning, det borde den göra när det är dags eller kan det vara nåt lurt där, trasig lampa kanske bara?? :D
Användarvisningsbild
av Barkbiten
En kompis till mig har samma dilemma. Varningslampan tänds inte. Vet inte om det har något samband, men han har även felkod på fönsterhissen, den går inte att fälla upp automatiskt med en knapptryckning, man måste hålla inne hela vägen. Vet även att hans varningslampa för säkerhetsbälten inte lyser eller låter för passagerarsidan. Det blir inte heller någon varning för låg nivå på spolarvätskan...meddelandet kommer upp i färddatorn, men den oranga lampan tänds inte. Och då ska tilläggas att den oranga lampan lyser när man vrider om tändningen i början, samt även om det händer andra saker, tex att abs upphör eller dstc är urkopplat.

Annars kan jag tänka mig att den bara lyser i början av bilens karriär kanske? Typ till ett visst antal tusen mil? Men det verkar ju ologiskt också, eftersom volvo lever på reservdelar och reparationer av bilarna.

Men annars är det ju lätt att komma ihåg, bilen ska in typ var 2 000e mil, så varje gång den står på ett jämnt tal är det dags :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Har samma peoblem.
Har valt att serva enligt bilens servicelampa efter samtal med Volvomek.
Dock har jag bytt kamremmen innan ja nadde 16000 fast lampan ej tandes.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
robert7539 skrev:
~Kalle~ skrev:När det är låg spolarvätska lyser ingen triangel
Jo på min gör de det. en gul eller orange tror jag det är..
Vad har du för årsmodell? ??:-/
av robert7539
~Kalle~ skrev:
robert7539 skrev:
~Kalle~ skrev:När det är låg spolarvätska lyser ingen triangel
Jo på min gör de det. en gul eller orange tror jag det är..
Vad har du för årsmodell? ??:-/
v70-01

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]