Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kalsjo
Är det någon som har erfarenhet eller vetskap om SCT och deras Softloader för att optimera mjukvaran till motorn (trimma)?

Hur är SCT jämfört med BSR med sin PPC?

Vilket företag är mest seriöst och ger bäst support?

Både positiva och negativa intryck är önskvärda.

Tack!
Användarvisningsbild
av Janne3
Kör själv med BSR PPC och är nöjd tycker de har fungerat bra och även kontakten med företaget inget att klaga på
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Janne3 skrev:Kör själv med BSR PPC och är nöjd tycker de har fungerat bra och även kontakten med företaget inget att klaga på
Till vilken motor?
Användarvisningsbild
av nosmoke
Ingen som har testat SCT Softloadern till 2.4D 06-> :?:
av S.t.r.a.n.D
Har ingen erfarenhet av SCT men håller med Janne3. Jag kör också med BSR PPC till min T5a och det fungerar klockrent och riktigt trevlig och hjälpsam kille på BSR när jag ringde dem.
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Svårt att ge några råd/synpunkter utan att vara expert. Men jag tror att SCT i Kungälv är riktigt vassa på Volvo. Volvo är ju liksom deras grej. Vad jag förstått så är BSR också riktigt vassa vad gäller vissa bilar, men just Volvo är ju kanske inte deras specialitet på samma vis som hos SCT?

Sen tror jag inte att mjukvaran efter alla test och prover skiljer sig de båda företagen emellan. Det torde ju vara ganska lätt att gå "bakvägen" och läsa av varandras mjukvaror och programkod.

Jag tror alltså inte det speler någon roll vilken Du väljer, men BSR har enligt min uppfattning ett starkare och mer upparbetat varumärke generellt vad gäller mjukvaruuppgraderingar. SCT är vad jag upplever det som betydligt mindre känt, men är som sagt specialicerade på just Volvo och ingenting annat.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]