- fre 29 aug 2008, 22:27
Det konstiga dock är att det kommer fram luft nu igen, även om det inte känns som att det kanske är fullt, så kommer det ju fram luft i alla fall. Kan det bli så att det blir stopp i luftkanalerna om man kört länge?
V70T501 skrev:Jag får inte loss filtret, har inte velat ta i mer än vad jag gjort för då kommer jag nog slita sönder det, får väl investera i ett nytt, då kan man ju bara dra ut det med hur mycket våld som helst antar jag.. Jag har alltså fått av locket, men får inte ut filtret.viffer skrev:Jag misstänker att det har fastnat löv eller något i vägen för fläktens luftflöde. Man hör att fläkten går för fullt, men det kommer ingen luft. Kanske lite ibland. Inte så kul nu när kvällarna börjar bli kalla.Hej,Det är 4 st torx skruvar T20eller T25 ,2st sitter mot torped väggen lite dålt.
Skulle gärna ta lite tips om var man kan leta efter och ta bort det.
lossa dessa 4 st och drag filtret nedåd. ps bör bytas varje år
Det konstiga dock är att det kommer fram luft nu igen, även om det inte känns som att det kanske är fullt, så kommer det ju fram luft i alla fall. Kan det bli så att det blir stopp i luftkanalerna om man kört länge?
Volvo V70N -01 *såld*
Volvo V70 II 2.5T -08
Volvo V70 II 2.5T -08