Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenBro
Hej alla

Har en mängd elfel i bilen (V70 -04) som jag tänkte kolla om någon annan har upplevt och isåfall vilken lösning ni haft. Felen uppstår bara ibland och ofta samtidigt. Symptomen är följande...

- Felindikering vänster körriktningsvisare.
- Alla lampor vänster bak blinkar eller lyser svagt.
- Centrallåset öppnar inte bakdörrar och bakluka.
- Bensinmätaren lägger av (startar inte ibland eller lägger av under färd).
- Torkaren bak fungerade till och från sen en vecka tillbaks har den helt lagt av.
- Ett relä (typ blinkers, man hör klickandet) går igång av sig själv.

Vad jag kan tänka på är kortsluttning i något relä, kortslutning i torkaren bak, batteriet, styrenheten...??? Jag har inte haft den inne på Volvo än för de hade inga tider på ca en månad. Spontant sa teknikern jag pratade fel på SEM. Verkar dyrt!!! Några kommentarer?

/H
av Vida
Ta och dra ur säkring 1 (högst upp till vänster) i REM dvs den styrenheten som sitter innanför panelen vänster bak i bagageutrymmet det kan räcka med en "nollning" för att det ska funka igen jag har haft liknande vagnar som det har hjälpt på det är värt ett försök.
av HenBro
Vida skrev:Ta och dra ur säkring 1 (högst upp till vänster) i REM dvs den styrenheten som sitter innanför panelen vänster bak i bagageutrymmet det kan räcka med en "nollning" för att det ska funka igen jag har haft liknande vagnar som det har hjälpt på det är värt ett försök.
Ok, värt ett försök. Hur ska jag gå tillväga då? Bara att dra ur och sätta tillbaka?

/H

Verkar vara TMAP sensorn, enligt felbeskrivningen.[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]