- ons 20 aug 2008, 18:26
Hej alla
Har en mängd elfel i bilen (V70 -04) som jag tänkte kolla om någon annan har upplevt och isåfall vilken lösning ni haft. Felen uppstår bara ibland och ofta samtidigt. Symptomen är följande...
- Felindikering vänster körriktningsvisare.
- Alla lampor vänster bak blinkar eller lyser svagt.
- Centrallåset öppnar inte bakdörrar och bakluka.
- Bensinmätaren lägger av (startar inte ibland eller lägger av under färd).
- Torkaren bak fungerade till och från sen en vecka tillbaks har den helt lagt av.
- Ett relä (typ blinkers, man hör klickandet) går igång av sig själv.
Vad jag kan tänka på är kortsluttning i något relä, kortslutning i torkaren bak, batteriet, styrenheten...??? Jag har inte haft den inne på Volvo än för de hade inga tider på ca en månad. Spontant sa teknikern jag pratade fel på SEM. Verkar dyrt!!! Några kommentarer?
/H
Har en mängd elfel i bilen (V70 -04) som jag tänkte kolla om någon annan har upplevt och isåfall vilken lösning ni haft. Felen uppstår bara ibland och ofta samtidigt. Symptomen är följande...
- Felindikering vänster körriktningsvisare.
- Alla lampor vänster bak blinkar eller lyser svagt.
- Centrallåset öppnar inte bakdörrar och bakluka.
- Bensinmätaren lägger av (startar inte ibland eller lägger av under färd).
- Torkaren bak fungerade till och från sen en vecka tillbaks har den helt lagt av.
- Ett relä (typ blinkers, man hör klickandet) går igång av sig själv.
Vad jag kan tänka på är kortsluttning i något relä, kortslutning i torkaren bak, batteriet, styrenheten...??? Jag har inte haft den inne på Volvo än för de hade inga tider på ca en månad. Spontant sa teknikern jag pratade fel på SEM. Verkar dyrt!!! Några kommentarer?
/H
- By Wallner77