- tis 19 aug 2008, 13:57
Jag är har i och med mitt införskaffande av en 2005 S60 2.4 precis förlorat min volvo-oskuld. Är mäkta nöjd men har problem med den inbyggda telefon/handsfree satsen. Sätter in simkortet, knappar in koder och allt verkar funka finemang. Dock så när jag får inkommande samtal eller ringer ett utgående så är det inget ljud ur högtalarna varken att den kopplar upp eller ringer hos andra änden, helt knäpptyst. Jag ser att samtalet är besvarat och att samtalstiden tickar på i displayen, men varken jag eller mottagaren hör någonting, det står dessutom telephone i stereodisplayen. Enda alternativet då är att jag lyfter på luren mellan framsätena och pratar i den, vilket just nu känns väldigt opraktiskt då jag lika gärna kan använda mobiltelefonen.
Garantin har gått ut och enda alternativet just nu känns som att åka tillbaka till handlaren och reklamera men vill försöka reda ut det på egen hand först. Finns det något sätt och få fason på detta eller är det in på verkstan som gäller? Har sökt på forumet här men det verkar vara antingen jag som är helt oteknisk (omöjligt) eller att detta är ett ovanligt problem. Tacksam för alla svar som leder i rätt riktning.
Garantin har gått ut och enda alternativet just nu känns som att åka tillbaka till handlaren och reklamera men vill försöka reda ut det på egen hand först. Finns det något sätt och få fason på detta eller är det in på verkstan som gäller? Har sökt på forumet här men det verkar vara antingen jag som är helt oteknisk (omöjligt) eller att detta är ett ovanligt problem. Tacksam för alla svar som leder i rätt riktning.