Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geck0
Har upptäckt en märklig sak med min bil (v70 -01), efter att jag har låst bilen så hörs -efter ungefär en minut- ett ytterligare klick. Det låter precis som när man låser upp bilen. Men den är dock fortfarande låst...
Är ju egentligen inget problem men det vore inte så kul om nu bilen någon gång skulle till och verkligen låsa upp sig vid det där klicket och man har gått ifrån bilen...

Så, är det någon som vet vad detta kan vara? något fel i centrallåset?
Hej
Jag har samma klick i mitt billås, -01´s S80, efter ca 30 sek. Jag har ingen aning om vad det är, men jag har antagit att det är nått stöldskydd som går in, tex att låsmekanismen frigörs så dörren ej går att öppna innifrån eller nått sånt. Jag har även märkt ett litet klick i ex-vis vänster bakdörrslås även när jag öppnar förardörren.

Jag gruvar mig för den där dagen när alla de där fina funktionerna börjar strula...
Jag är inte säker men jag tror det är tanklocket som låser. Har för mig jag läst i instruktionsboken att det är upplåst en viss tid efter att man låst bilen.

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]