Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrDARKMAN
Hej
Min v 70 my02 har ett jäkla iriternade ljud som låter hella tiden svårt att förklara men det kan ju var däckjudet trode jag har nokia hakka v 225.45.17 men så körde jag på ny lagd assfalt och däckjudet försvan nästan hellt men det där djudet som jag stör mig på är kvar.

ljudet låter lite mera när jag bromsar tycker jag men alla beläg och 2 eller 4 skivor är byttna och fram så ser skivorna riktigt finna ut och bak så har dom den där vanliga lila kanten med rost på 1 cm som alla(som jag har set) volvo v 70I.
men jag tror inte det är fellet kan det vara hjulager,bränslepumb eller vad som hellst hur man man ute slutta någon av alla möjliga saker
jag har i år sen jag fick bilen nytt länkarmsbusningar fram,styrleder yttre och inne,stagen bak så det blir väll mera billen har "bara" gåt 11890 mil och lager vet jag har blivit byttet en gång fram men när vet jag ej.

(det är svensk kvalitet nu förtiden tack ford)
av Gelejocke
Bytte till Nokia Hakka V och fick ett visslande, tjutande ljud som ej funnits tidigare. Har kollat lager etc men konstaterat att det är däcken. Är dessutom fruktansvärt besviken på livslängden. slet ner framdäcken från nya till 3 mm på 1300 mils lugn körning. "Nordiska förhållanden" hej å hå !

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]