Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rolepe
Hej
Ska långtidsparkera min bil och det kommer nog inte finnas någon starthjälp tillhands när vi kommer tillbaks :)
Jag behöver såeldes stänga av allt som kan tänkas ta slut på batteriet (handlar om 2 veckor lite drygt).
Vad kan man vidta för åtgärder?
Användarvisningsbild
av A80TD
Det är nog bara att ta ur nyckeln och låsa bilen. Kolla så att inte parkeringsbelysningen är på. Min bil har stått i 3 veckor utan att visa tecken på elbrist.
Hej, vet inte vilken bil du har men det bästa är väl att ha ett bra batteri som är fulladdat så ska du nog klara 2 veckor utan problem. Du kan ju lossa en pol på batteriet men då funkar inte larmet och du får (stänga) öppna med nyckel.

Kolla att handskfacket är stängt mm. Du kan ju låna ett extra batteri och ställa i bilen som reserv. Har du batteriet i bagageluckan så kolla att du vet hur man öppnar med nyckel.
Användarvisningsbild
av Funk
Har lämnat min både 2 och 3 veckor både sommar och vintertid utan problem någon gång. Är bara batteriet OK så är det riskfritt.

/Thomas
av rolepe
Ok, det kanske är lugnt då trots allt.

Om man ska låsa bilen utan att aktivera larmet låser man bara med nyckeln i förardörren eller? V70 -05 med businesspaket.
Användarvisningsbild
av Barkbiten
bra fråga....vet flera som råkat ut för batteridöd när de lämnat bilen några veckor över sommaren...men då har det alltid handlat om andra bilmärken än Volvo. Vad jag vet klarar Volvo (även nyare modeller) 2-3 veckor helt utan problem.

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]