Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentJ
Stålomspunnaslangar ska inskaffas, helt klart! Har fått ett paketpris från Bromsmannen på hela paketet (skivor, belägg, slangar runt om hela kälken).

Men, powerflexbussningar... de du syftar på är det de som Forza kallar "Bärarmsbussning Fram främre" och "Fjäderbensstagsbussning". Bortsett från dem är det bara motorbussningar som Powerflex har i polyutheran.

Vad finns på marknaden i form av grofsigare/stabilare krängningshämmare?

Även nya fjädrar å dämp står med på "vill göra listan".

Mvh

Kent J
Användarvisningsbild
av Funk
"Bärarmsbussning Fram främre" skall du ha, den andra är jag osäker på vilken det är...

/Thomas

PS: Tänk på att vägljudet i bilen kan bli ganska mycket högre med Powerflex..
av Fisketorp
Hur ser skivorna ut, specielt bak?

Svärfar bytte till sprillans org 1år senare reklamerade meken dem för att dem såg ut som skit(kört 2000mil?) Nu har det gått 2år efter reklamationen och tja tycker dessa ser rätt illa ut för att bara vara 2år/4000mil?

Visst det bromsas inte lika mycket bak men han är hyffsad på att sköta bromsningen för att hålla efter bromsarna.
själv är jag värdelös på att bromsa, blir mestadels motorbroms och mina skivor ser riktigt bra ut för att vara 2-3år gammla ej org.

Vad är det som äter skivorna såppas, saltet? dåliga OK?
han har ine bilen 1gång/år på kontroll där Ok osv smörjes och meken har inte nämnt något om dåliga ok.

Ursäckta om jag snodde tråden, somsagt hur ser skivorna ut även fast dem är nya?
Användarvisningsbild
av KentJ
Funk skrev:"PS: Tänk på att vägljudet i bilen kan bli ganska mycket högre med Powerflex..
Då tror jag det kommer att påverkas mer när jag går från 17" till 18" och 30mm sänkning :mrgreen:

Mvh

Kent J
Användarvisningsbild
av KentJ
Fisketorp skrev:Ursäckta om jag snodde tråden, somsagt hur ser skivorna ut även fast dem är nya?
Runda? :D

Seriöst, ska lyfta av hjulen å kolla. Har original krysseker så det är svårt att se så mycket igenom.

Mvh

Kent J
av Fisketorp
KentJ skrev:
Fisketorp skrev:Ursäckta om jag snodde tråden, somsagt hur ser skivorna ut även fast dem är nya?

Seriöst, ska lyfta av hjulen å kolla. Har original krysseker så det är svårt att se så mycket igenom.

Mvh

Kent J
Nja runda lär dem väl vara=)
fast av vad du skriver så låter det som du får dem att gå förjävla varma så någon kanske har slått sig?

Svärfars såg ut som man försökt svarva dem med en bredtandad spackelskrapa, djupa spår och jävulskap i dem.
Användarvisningsbild
av KentJ
KentJ skrev:

Lyfte av å "skiftade runt" hjulen för att få ett jämnare slitage på dem. Såg då att de bakre skivorna såg vääääldigt sorgliga ut. Fram var de helt ok, men de bakre ska bytas!

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]