Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akhil
Hej!

Jag har ett problem med min bil, (S60 2.4 -01). Det är så att den stundvis tappar kraft (dock under väldigt korta perioder). Trodde först att det var tändstiften som började ge sig så jag köpte nya med problemet kvarstår.

Det är så att min AC-pump surrar oroande högt och man kan höra den slå av och på inifrån kupén om man inte har stereon på eller kör i höga hastigheter. Är detta normalt? Jag har märkt att problemet med att den tappar kraft upphör när jag slår av AC:n så det känns ju som att det är något samband på något sätt. Någon som känns vid problemet?

Jag läste om fenomenet med Magnetventiler och det låter ju som ett sådant fenomen, men jag har ju ingen Turbo =) och så blir det bättre utan AC...

Hoppas någon kan bidra med lite info, är en aning orolig för dyra AC-reparationer...

aK.
av Anak
Det låter som det är AC-n - tyvärr. Men vad jag förstår
så fungerar den fortfarande? Då kanske den kan räddas.
Alltså fort till verkstad och under tiden använd den inte!
av akhil
Kan den räddas? Vad är det som ger sig då i ACn? Är det någon del som skall bytas?

aK.
av akhil
Ah, tack! =) Ska genast kolla upp det. Bör jag vända mig till bilfirmor eller klarar kylteknikfirmor av detta också?

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]