Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

paralyzed skrev:Va bra det förklarar saken!!
Tycker du ska kolla upp vad för kabel det är som hänger och dinglar, är ju bara en snabb sväng in på volvo och be någon mekaniker komma ut och säga vad det är för kabel, ge han en påse bullar som tack!
Fisketorp skrev:
paralyzed skrev:Va bra det förklarar saken!!
Tycker du ska kolla upp vad för kabel det är som hänger och dinglar, är ju bara en snabb sväng in på volvo och be någon mekaniker komma ut och säga vad det är för kabel, ge han en påse bullar som tack!
Ja det vore en bra idé! Bilen har nyss varit inne på Autotech för trimmning, tror att det är dom som kopplat ut den av nån anledning, kan ju ringa dom o fråga först...
paralyzed skrev: När jag var klar såg jag att en kontakt bakom högra lyset hade åkt isär när jag hållit på o rivit (trodde jag iaf). Så jag satte ihop kontakten då hörde jag en svagt surrande, typ som när man spolar rutorna.
Funkar strålkastartorkaren på den sida kontakten var isär??
greeeken skrev:Ditt batteri var trasigt
Säkert nån cell som hade lämnat in.
Om det är så , så hjälper det inte med startkablar.
Har råkat ut för det 2 ggr på 2 olika s60.
Bytte till nytt o vipps så funkar allt
Nej, troligtvis inte. Ibland kan det kräva att starthjälpen har varit inkopplad 10-15min innan bilen går att starta.
#27 skrev:
paralyzed skrev: När jag var klar såg jag att en kontakt bakom högra lyset hade åkt isär när jag hållit på o rivit (trodde jag iaf). Så jag satte ihop kontakten då hörde jag en svagt surrande, typ som när man spolar rutorna.
Funkar strålkastartorkaren på den sida kontakten var isär??
Ingen aning... Men det va en bra fråga!
Ehhhrm, var f*n sätter jag på strålkastartorkarna? :oops:
Ehhhrm, var f*n sätter jag på strålkastartorkarna?
Hehe...dra lite lätt på spaken för vindrutespolning mot dig, så sprutar det lite vatten och torkarna drar i gång. :wink:

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]