Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Jag vet en som provat.. som jag känner mycket väl... Håll dig ifrån Flextek !! Flextek förändrar bara spridarnas öppningstider och det blir inte helt rätt. Du behöver även byta till spridare som är större mm.
Vill du köra med E85 så köp en hil konsturerad för just detta. E85 i en 2,4T kan betyda katastrofalt dyra reparationskostnader.
Dessutom... oavsett vad konverterings nördarna säger så går inte bilen korrekt med E85.. tyvärr.
Användarvisningsbild
av Kliszow
JK24T skrev:Jag vet en som provat.. som jag känner mycket väl... Håll dig ifrån Flextek !! Flextek förändrar bara spridarnas öppningstider och det blir inte helt rätt. Du behöver även byta till spridare som är större mm.
Vill du köra med E85 så köp en hil konsturerad för just detta. E85 i en 2,4T kan betyda katastrofalt dyra reparationskostnader.
Dessutom... oavsett vad konverterings nördarna säger så går inte bilen korrekt med E85.. tyvärr.

Och de vet du?! Eller gissar du bara? :|
Användarvisningsbild
av Kallemalt
Om detta system funkar så är jag säker på att Volvo har ett intresse i detta :-)-)

Instämmer med föregående talare, vill du slippa dyra repkostnader så skaffa inte !!! :-O)
av JK24T
Som sagt... det finns dom som provat i min närhet och bilen går inte korrekt !
Kan inte heller förstå meningen med att konvertera en 2,4T till E85, köp en miljöbil istället som är byggd för bränslet... men, men det hör ju inte hit till denna frågan.
Användarvisningsbild
av Brainy
Ryktet säger att bsr kommer med etanolchip i höst, jag skulle avvakta.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av falcon
3500 är lite biligare än att köpa en ny bil :)
Hade det funkat så hade man kunnat spara lite pengar på det, men kommer bsr med ett chip så väntar jag på det i stället.
Användarvisningsbild
av Kliszow
Kallemalt skrev:Om detta system funkar så är jag säker på att Volvo har ett intresse i detta :-)-)

Instämmer med föregående talare, vill du slippa dyra repkostnader så skaffa inte !!! :-O)

(D) Volvo har inget intresse i att fixa gamla bilar.!!Volvo vill, liksom andra biltillverkare att vi köper nya bilar. Flextek och andra system är inte bra för Volvos ekonomi.! Vare sig det funkar eller inte.

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]