Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pratade just i telefon med ägaren på denna bil http://www.blocket.se/vi/16754567.htm?ca=12_s som jag skall åka och titta på 18:00 idag, så snabba svar mottages tacksamt. Han sa att han fått ett bud på 112.000:- och att den budgivaren skulle komma till helgen och hämta bilen om den fanns kvar, alltså skulle jag få den för 112k jag med om jag valde att ta den idag. Har kollat bakgrunden och dom två jag kan se som vart ägare på den är han och företaget han jobbar för. Enligt honom är den fin i lacken utan dörruppslag och nyligen recondad med maskin. Skatten på 2145:- skall betalas i augusti, och den stora servicen(16000-mils) skulle enligt bilia eskilstuna kosta 7710:- Jag kommer alltså börja med att åka på utgifter närmare 10.000:- i form av skatt och service. Man kan alltså säga att nyservad och nyskattad får jag ge 122.000:- för denna bil. Är det ett schysst pris? Den har ju det mesta så som helskinn, tonade rutor och xenonljus.
Jag hade nog "passat".
Känns som en fet lögn att han har en köpare som står och "trånar".
Har man bestämt sig lägger man handpenning för att säkerställa affären.

Dessutom så saknar bilen antisladdsystem (DSTC) som blev standard 2005. Om ett par år kommer bilar utan detta, ratas eller falla i pris. Mycket s k "utrustning" han listat är standard. Det kommer fler bilar på marknaden.

Du gör som du vill, men jag hade som sagt "passat", och hittat något roligare och mer välutrustat till samma pengar.
Killen som hade lagt budet kom en bit härifrån, och ville väl naturligtvis se bilen innan han köper den. Det var väl kanske snarare så att han sagt att är den så fin som det ser ut på bilderna så får du 112k. Jag vet inte. Jag tänkte låta skicket avgöra om jag köper den eller inte. Enligt ikanobankens värderingssida på internet ligger den som privatköp på mellan 117-128.000:- Tänkte mest höra här vad ni tycker. Ingen mer som har en åsikt?
Japp, då var man nöjd(änsålänge iaf) V70 ägare igen då. Den var väldigt fin både invändigt och utvändigt och killen som haft den innan verkade ha skött bilen föredömligt, till skillnad från många andra som har tjänstebil. Skönt att jag får användning för mina 19" Ace Panthera som jag köpte till förra V70n som jag han sälja innan det blev vår för att istället köpa en S40n där de skrapade i bakskärmarna för minsta gupp och därav åkte av efter bara 100 mil. Äntligen dags att plocka upp dom ur morsans bastu och kasta på dom på en bil värd namnet:D

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]