Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikko80
Tjena ska montera backsensorer. Men funderar på vilken färg backljus kabeln har för färg. De tänder sig inte om bilen inte är i gång, lite svårt att sitta i bilen och bak i skuffen samtidigt. Tacksam för svar. MVH Mikko80
av Fred
mikko80 skrev:Tjena ska montera backsensorer. Men funderar på vilken färg backljus kabeln har för färg. De tänder sig inte om bilen inte är i gång, lite svårt att sitta i bilen och bak i skuffen samtidigt. Tacksam för svar. MVH Mikko80
Du kan ju vrida nykeln till läge två och lägga i backen så lyser ljusen! 8) Fast jag tycker att det bästa att göra är som jag gjorde: lossa den gråa kontakten som sitter i backljuset (på min bil var den lite osammarbetsvillig, sitter lite knepigt till, men det gick till slut) och löda på backsensorkablarna direkt på stiften i kontakten. Då får du en kontakt- och kortslutningssäker lösning. Det är jättelätt att hitta rätt stift och att få ut dem om man använder sig av Volvos egen monteringsanvisning för originalbacksensorer:

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Nu skrev du inte vilken model och vilket år din bil är så jag bara förutsatte att det är typ en V70! :D

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]