- tor 10 jul 2008, 22:53
Vi kommer ingenstans med detta
Vissa hävdar A andra hävdar B
Att en bil med en servicebok full av volvostämplar är värd mer än en bil som inte har det är löjligt.
Jag kan tex gå till en privat mek. JA en bekant som ÄR mekaniker men INTE jobbar på volvo o göra en service för låt oss säga halva priset.
Vad säger då att bilen inte är korrekt servad.
Idiotier enligt min mening.
Även om JAG gör den själv så vet jag att bilen servats RÄTT.
Finns massa exempel på när en volvoverksta inte gjort rätt.Detta gäller fler märken så klart.
När jag själv råkade ut för det så var det droppen.
Hellre gör jag den själv o vet att det blir rätt.
Ska man serva på verksta som vissa säger så ska man väll göra det hela bilens livslängd 60 000 mil o uppåt.
Om du tror att du får mer för bilen då så är du nog lurad.
Folk har bara fått fel uppfattning att bara om bilen är stämplad så är det en bra bil.
Bilar jag köpt har varit med full service bok o även utan. Dom håller lika bra. Det gäller bara att vara nogran när man letar.
Vissa hävdar A andra hävdar B
Att en bil med en servicebok full av volvostämplar är värd mer än en bil som inte har det är löjligt.
Jag kan tex gå till en privat mek. JA en bekant som ÄR mekaniker men INTE jobbar på volvo o göra en service för låt oss säga halva priset.
Vad säger då att bilen inte är korrekt servad.
Idiotier enligt min mening.
Även om JAG gör den själv så vet jag att bilen servats RÄTT.
Finns massa exempel på när en volvoverksta inte gjort rätt.Detta gäller fler märken så klart.
När jag själv råkade ut för det så var det droppen.
Hellre gör jag den själv o vet att det blir rätt.
Ska man serva på verksta som vissa säger så ska man väll göra det hela bilens livslängd 60 000 mil o uppåt.
Om du tror att du får mer för bilen då så är du nog lurad.
Folk har bara fått fel uppfattning att bara om bilen är stämplad så är det en bra bil.
Bilar jag köpt har varit med full service bok o även utan. Dom håller lika bra. Det gäller bara att vara nogran när man letar.