Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med att dioden som sitter i framrutan inte blinkar. Först så hade jag ingen diod alls, så jag köpte en på skroten. Måste man uppgradera nåntingen för att få igång det?? Någon som vet??

//Simon
ssiimoon skrev:Det satt ingen diod förut, men jag köpte en och satt dit. Så jag trodde jag skulle få den att blinka utan att göra nån programmering, men man kanske måste programmera larmet?

//Simon
Du vill att den ska blinka, så att eventuella tjuvar tror att det är larm på bilen? Då räcker det att köpa kablaget till en larmatrapp på Biltema och koppla till dioden du köpte.
ssiimoon skrev:Det är volvos orginal diod eller vad man ska säga. Det sitter en knappt till rörelsensorlarmet, men det sitter ingen enhet till den :???: Det jag tycker är lustigt att dioden inte blinkar. Skit mysko ?:-/
Men vänta lite nu. Vad är det som mysko?

Det är ju inte så att man bara kan hänga dit en diod och så funkar allt. Din bil levererades av allt att döma utan larm. Det är alltså fler komponenter som saknas. Sitter det någon siren på din bil till att börja med?

Knappen du ser på instrumentpanelen har egentligen inte med larmet att göra, utan den sitter i alla S60/V70. Du tar bort aktiverat låsläge med den.
Anliggande frambroms 740

Bromsok hållaren får skruvas bort ibla[…]

Växellådsolja

Så vad är skillnaden mellan dessa 2? Me[…]

Du får tänka på att du är en[…]

Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]