Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av speedboat
hej min arbetskamrat köpte nyss en volvo v70 06a som gått 5100mil men det verkar som om den gått betydligt längre är det någon som vet ifall man kan kolla om miltalet stämmer läste på någon sida att vissa firmor i sverige kan ställa om mätaren utan att det syns mot huvuddatorn i bilen men det borde ju gå att få fram rätt miltal ändå på något sätt frågan är bara vad det kostar
Användarvisningsbild
av speedboat
tyvärr så är första besiktningen på bilen 2009 men annars på en äldre bil så är det ju ett bra sätt mvh speedboat
Användarvisningsbild
av Kliszow
?:-/ Sorry ibland läser man med ögonbindel. Bilen är tydligen rätt så ny. Då föreslår jag att ni tittar i service boken’ någon stämpel från Volvo måste den väll ändå ha
Användarvisningsbild
av greeeken
Går det inte att gå till volvo o kolla hur ofta bilen varit inne på service?
Då kan man se om den varit på 3-4-5 servicaro så vidare o på det sättet gissa sig fram till miltal?
av D2-
Man kan gå in till Volvo så kan man läsa av exakt mätarställning, men kan ändra mätarställningen i datorn, men ursprungliga miltalet ligger kvar i bilens huvuddator!
går alltså inte att ändra huvuddatorns mätarställning, detta för att vid ev. byte av instrumentgrupp ska kunna hämta hem rätt mätarställning
Användarvisningsbild
av speedboat
hej sedan jag skrev denna tråd har jag forskat lite om detta fick tips om en firma som gör detta dagligen denna firma var även med på tv angående detta det är ju för jävligt dom är ju medskyldiga till detta bedrägeri
läste om en kille som köpt en v70 som gått strax över 10000mil full servicebok men tydligen så hade dom kört det dubbla med den men bara backat tillbaka mätaren inför varje service så allt såg ju mycket bra ut när han köpte den
mycket tråkigt att upptäcka detta speciellt om man har köpt den privat mvh speedboat
av tresfjord
Hej ! Det går inte att kontrollera ifall mätaren är backad de som håller på med detta backar även minnet i huvuddatorn.. Så volvo kan inte kontrollera detta enda sättet är att kolla serviceboken samt med verkstaden som servat bilen de borde ha info om när och vilket miltal bilen varit servad på mvh Tresfjord
Användarvisningsbild
av speedboat
hej igen men som sagt kör man 5000mil om året men backar tillbaka den till passande 3000mila service
så är det ju fan omöjligt att kolla tyvärr så verkar det som detta problem växer mer o mer säljaren kan ju tjäna 20-30tusen vid försäljning mvh speedboat
Användarvisningsbild
av Jensen
speedboat skrev:hej min arbetskamrat köpte nyss en volvo v70 06a som gått 5100mil men det verkar som om den gått betydligt längre är det någon som vet ifall man kan kolla om miltalet stämmer läste på någon sida att vissa firmor i sverige kan ställa om mätaren utan att det syns mot huvuddatorn i bilen men det borde ju gå att få fram rätt miltal ändå på något sätt frågan är bara vad det kostar
Varför köpte han den om den verkar ha gått mer än vad
mätarn säger????
Eller har du upptäckt det nu i efterhand åt honom.
Vad får er att fatta misstankar??
Anliggande frambroms 740

Bromsok hållaren får skruvas bort ibla[…]

Växellådsolja

Så vad är skillnaden mellan dessa 2? Me[…]

Du får tänka på att du är en[…]

Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]