- fre 11 jul 2008, 18:02
Jag är en ny meddlem som har sökt men inte hittat det jag söker på detta eminenta forum så jag provar såhär : Lyfter en gamal tråd...
citat:
Jag tror att ditt problem kommer ifrån "ett vibrationsljud" som kommer ifrån stötdämparna. Kommer enligt Volvo på vissa kombinationer av däck/fälg, och startar vid 30-40km/h. De har ingen förklaring till detta fenomen, men däremot en lösning i form av "dämpningsplattor/skivor som monteras mellan fjäder o chassi. De monteras som standard på V70 from -06.
Jag har ett konstigt missljud från vänster fram på min v70-05 som har gått 7500 mil. Hjullagret blev bytt i går men ljudet är fortfarande kvar :evil: . Det kommer först efter en stunds körning (3-5km) värmeberoende? och verkar låta högre om det är varmt ute, har även provat att skifta runt däcken på bilen utan resultat. Är det någon som har någon info om "dämpningsplattorna/skivorna" som det näms om tidigare i tråden utseende hur dom monteras mm.? eller ännu bättre hur man kollar om det skulle hjälpa med sådana utan att köpa och montera :) eller rentutav något annat förslag på vad det kan vara.
V60 cc D4 2020