Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
De flesta nyare bilarna har redan lite tonat så 30% är sanning med modifikation. Jag kör fram också och skulle bilprovningen gnälla talar jag om för dom att jag kommer tillbaka med andra dörrar där rutorna är orginal och sen monterar jag tillbaka det tonade så det är bara att välja om de ska göra mig den björntjänsten eller släppa igenom...
Användarvisningsbild
av greeeken
Som föregende sa så är dom nyare bilarna redan tonade till 30 därav vad jag skrev att et är olagligt.
JAg utgick från det o att dom flesta viste det.

Sen så får man göra som man vill. Det är ju upp till var o en men böter får man av polisen
av Infide
Sharkman skrev:De flesta nyare bilarna har redan lite tonat så 30% är sanning med modifikation. Jag kör fram också och skulle bilprovningen gnälla talar jag om för dom att jag kommer tillbaka med andra dörrar där rutorna är orginal och sen monterar jag tillbaka det tonade så det är bara att välja om de ska göra mig den björntjänsten eller släppa igenom...

Det fungerar nog ungefär lika bra som att åka dit utan katt och säga att man ändå sliter av den så fort man kommer hem......och byter däck.....
Användarvisningsbild
av Sharkman
Om de släpper igenom är ganska mycket beroende på var man besiktigar och vilket humör besiktnings gubben är på.
av III
Angående toning av främre sidorutor är det inte tillåtet. Någon hänvisade till att man får tona 30%. En glasruta som är helt utan toning har ett ljusgenomsläpp på ca 80-85% en helt vanlig sidoruta på bil med svag toning som är standard på i stort sätt alla bilar har ett ljusgemomsläpp på ca 70% (kan skilja någon %) vilket gör att plastfilm utan toning har för dålig ljusgemomsläpp för bilrutor, givetvis har en toningsfilm då på tok för dålig ljusgenomsläpp. Gäller fram och främre sidorutor. Detta kontrolleras både av Bilprovning och av Polisen.
Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]