Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ett oljud har kommit när jag rullar igång bilen. Alltså, vid igångrullning från rödljus etc.

Det knackar till en-två gånger när bilen börjar rulla för att sedan inte höras något alls förens man då gör en ny start. Kommer bara efter att bilen rullas från stillastående och tycker att jag kan lokalisera det från höger framhjul eller runt där. Varm som kall. Verkar inte ha någon betydelse om man kör rakt fram eller svänger. Inga oljud i övrigt.

Vad kan detta vara? Och vad kan det tänkas kosta att åtgärda? Det är en volvo s60 som rullat 18.000 mil.

Tacksam för svar!

vänligen uppge alltid bilmodel i rubriken/Grammse
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=27459
Tack för era svar!

Nu känns det som att det har något med kopplingen att göra.. Kommer i samband med när jag lägger i ettan och rullar iväg. Ibland när jag släpper på kopplingen när jag tar tvåan också. Ibland ett knack, ibland två. Ibland inte alls. Åh, blir tokig.
Och nu är det ett konstant ljud hela tiden när jag kör. Låter väldigt illa. Kommer som mest när man frikopplar, minskas när man bromsar. Avtar i farter över 100km/h. Ska försöka få tid hos verkstad nu i veckan. Är det någon som känner igen det, så man kan hinta till verkstaden?
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]