Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
En del säger att det är onödigt.

Jag tycker det är en struntsumma i det stora hela. Pumpen har ju trots allt snurrat några varv. Skär pumpen så blir det ventilsallad och svindyrt.

Men det är ju som vanligt. Snålheten bedrar visheten. Nästa bytes intervall är ju 32 000 mil på kamrem så varför vara snålvarg.

Jag byter vattenpump i samband med kamremsbyte. Allt är ändå bortplockat så merarbetet är ingenting.
Sen får alla andra göra som dom vill. :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo men det är väll så att när man ändå är där o rotar för att byta kamrem så kan man lika gärna byta pumpen oxå.
Ska göra 16000 mils servicen imårrn o då byter jag även pumpen.Inte för att ja måste men för att jag vill ha en fräsch pump .
Användarvisningsbild
av gooose
Thomas J skrev:Kan bara hålla med föregående talare. Byt kostar inte så väldigt mycket mot vad en utbytesmotor går på.
Att byta vattenpump borde ingå i servicen.
Kan bara hålla med dig dock gör sådana grejjer att när marknadsundersökningar görs så blir vovlos servicar dyrare än märkes konkurenter (tex Wv lr Audi/MB/BMW) och då säljer volvo mindre bilar

//Goose

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]