Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tarzan01
Hej!

Första problemet med vår volvo s80 2.4 från 2001 är att den har en förmåga att dra lite åt höger när man släpper ratten. Är det hjulinställningarna som måste åtgärdas eller kan det vara något annat tror ni?

Det andra problemet är varningslampan är på helatiden, den klagar på positionsljusen. Jag har bytat lampan som var trasig och kontrollerat att alla ljus fungerar som de ska men varningsmeddlandet + varningslampan vägrar försvinna.
Förstår inte vad problemet är alla ljus fungerar bra nu, någon duktig eller någon som varit med om något liknande förr? hjälp uppskattas

Den tredje och sista frågan är om jag kan utnyttja båda 12v uttagen i bilen samtidigt utan att riskera att någon säkring går sönder? ska köra ca 2000km. Tänkte nämligen koppla in min navigator (navigon 2110max) så att jag inte kör vilse + dvd så att barnen kan kolla på film (NextBase - SDV685-AM 8.5).

Mvh Tarzan
Användarvisningsbild
av greeeken
Tarzan01 skrev:Hej!

Första problemet med vår volvo s80 2.4 från 2001 är att den har en förmåga att dra lite åt höger när man släpper ratten. Är det hjulinställningarna som måste åtgärdas eller kan det vara något annat tror ni?

Det andra problemet är varningslampan är på helatiden, den klagar på positionsljusen. Jag har bytat lampan som var trasig och kontrollerat att alla ljus fungerar som de ska men varningsmeddlandet + varningslampan vägrar försvinna.
Förstår inte vad problemet är alla ljus fungerar bra nu, någon duktig eller någon som varit med om något liknande förr? hjälp uppskattas

Den tredje och sista frågan är om jag kan utnyttja båda 12v uttagen i bilen samtidigt utan att riskera att någon säkring går sönder? ska köra ca 2000km. Tänkte nämligen koppla in min navigator (navigon 2110max) så att jag inte kör vilse + dvd så att barnen kan kolla på film (NextBase - SDV685-AM 8.5).

Mvh Tarzan

att den drar till höger kan va hjuinställning som behövs
kan va ojämn aslitna däck
nån broms som ligger på.

angående problem 2 så byt alla 4 lampor på en ggn
Den kan varna även när en lampa är på g att gå sönder ganska vanligt

De kommer att funka bra att koppla in det du säger.
går säkringen äre bara byta.
av sopwith
Efter att jag bytte till kvalitetslampor (Biltemas är för små i diameter vilket gör att det glappar) och skrapat bort oxiden på kontaktorerna i lamphuset, så klagar aldrig min S60 på positionsljusen längre.
mvh

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]