Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag har en S80 som får för sig att vägra fjärrlåsa o larma på nån gång varannan månad. När den till slut gör det, drar den alltid igång larmet efter 30 sek. Två gånger har det hänt o jag har redan lessnat.

Min fråga: Kan jag lämna in bilen för att programmera den för tyst larm, alltså att jag kan slippa störa grannarna med detta jävla tjutande? Om den står o blinkar skiter jag i, men jag vill att den är tyst o bara ljusindikerar larm. Bilbolaget har inte hittat nån felkod.

ELLER: har någon av er kunniga något vettigt tips på vad som kan vara tokigt?

Mvh
greeeken skrev:Nja du kan vara sirenen som glappar.
Nån microbrytare i dörrarna
Aha... En fundering på ditt svar: kan det finnas ett samband med att låsknappen ej alltid går ner på förardörren? Dörren låses även om knappen nå enstaka gång blir kvar uppe. Glappet, är det nått känt jordningsfel eller vad är mest troligt att det glappar menar du?

Mvh
Om din siren har pajat får man inte alltid någon felkod enligt min Volvoverkstad. Hade detta fel själv med att den larmade efter olika lång tid. Dock låstes dörrar och baklucka som det skulle. Läste ut felkoder och då fanns det inte någon kod reggad i systemet. Dom sa dock att det fanns en chans att det var sirenen vilket är ett ganska valigt fel. Jag byte siren och efter det har det varit tyst. Kostade ca 2500:- med felsökning och montering på Volvo.
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]