Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Iridium
Hejsan!

Hur många hästar kan jag plocka ur motorn innan man måste plana toppen m.m

Och vem vet vilka prylar man behöver. Turbo, spridare, stakar m.m

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av KentJ
Plana toppen gör man om den har gått varm, kokat och tryckt sönder topplockspackningen. Då har med största sannorlikhet toppen slagit sig å den behöver planas.

Att höjja kompen mha ökad kompression är av intresse på icke-turbo bilar.

Gör som eiskall råder dig - överlåt motorjobb åt proffsen.

Mvh

Kent J
Användarvisningsbild
av greeeken
Ska försöka svara lite på frågan da om ja kan.

När man kollar runt på olika trimfirmor så brukar dom ge ca +-50 hästar med ppc trimning.
Allt efter det så brukar dom ändra på avgas turbo med mera med mera.
Som föregånede säger, kolla tex med Autotech eller BSR så får du säkert bra svar
av Iridium
Jag har redan steg 3 i bilen. Men tröttnade fort. hur mycket kan man få ut utan att man gör större ingrepp. Tex byta turbo, spridare, intercooler, stakar kanske kolvar om det behövs

Vilken turbo?
Vilka Spridare?
Stakar?
M.M

Mvh Tobbe
av zoran
Iridium skrev:Jag har redan steg 3 i bilen. Men tröttnade fort. hur mycket kan man få ut utan att man gör större ingrepp. Tex byta turbo, spridare, intercooler, stakar kanske kolvar om det behövs

Vilken turbo?
Vilka Spridare?
Stakar?
M.M

Mvh Tobbe
Nu vill inte jag vara "antivolvo" här, men, om du "tröttnade snabbt" på ditt steg 3 på din T5-a, är det inte dags att se sig omkring efter en bil som är lite mer "räser" än vad din T5-a är? Jag menar, V70 är inga raketer direkt.

Jag älskar min bil, men Subaru Impreza var den roligaste leksaken jag provat. Prova en sån vettja.
Användarvisningsbild
av Ampy
Zoran en subar går bra sannt men 1 2 lite i 3 an växel sen går dem som ett påse nötter alla subaru!!! har kör mot en nya 280 hk haha effter 180 så gick den skit!!
Har du en 00-04 så byt turbo till kk24 eller t19 ag
Ta s60 V70 R spridare finns billigt avgas har du redan sen är det bara att mappa bilen och en till intercoler är bra ;) då lanndar du ca 310 på hjulen ca 360 i motorn ;) polaren har en s60 01:a med denna steg ;) går grymmt bra ;) släpper loss i 3:an med 18" 235 hahha ryker satan ;)

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.