Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av warka
Hej

Någon som kan hjälpa? V70 2,4t 2001
Vid högre hastigheter och hårdare inbromsnig känner jag små vibrationer i bilen. Bromsar jag lungt, ingenting
Länkarmsbussningar utbyta förra vecken...... (trodde det var dem).

Tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av Lindh_
Bytte länkarmar och bussningar på min xc70 iveckan, och även bromsklotsar fram, och då fick jag samma problem, vibrationer i ratten och i bilen vid inbromsning, kändes mera påtagligt vid högre hastigheter.
Åkte in till verkstaden igår och monterade på nya bromsskivor, och nu är alla vibrationer borta! :)
Servicekillen bjöd öven på en däckbalansering ;)

//Lindh
av jeje
Jag var tvungen att byta bromsskivor + klossar bak.

Men i ditt fall vet jag inte. Känn på skivorna, e de släta? om de inte e helt släta så e det lika bra att byta de. I annat fall kan du ju alltid fråga din verkstad
Användarvisningsbild
av Lindh_
warka skrev:Tack, bytte du alla bromskivor?
Nej, jag bytte bara fram eftersom det slog så pass i ratten efter "klossbytet".
du kan ju alltid fråga någon på volvo om vad de tror, och om de tror att det kan vara skivorna som är slut, så be dom byta och se om det hjälper med bara fram eller bak först, om det inte skulle hjälpa så ska du ju givetvis inte betala, så får de montera tillbaka de "gamla" skivorna. Den dealen gjorde jag iaf upp med min volvo verkstad innan de bytte då det var så "osäkert".. :)

//Lindh
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Godkväll Försöker komma fram till v[…]