Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en Ipod, inkopplad via Volvos originalstyrning. Jag installerade den för ett år sedan till den stereo SU-603 som jag har i min V70N-03:a.

Den har funkat utan problem fram tills igår då jag startade bilen och såg meddelandet "CD ERR" på stereons display. Jag hade tidigare på dagen startat bilen och spelat via Ipod:en och som vanligt stängt av bilen med Ipod:en igång.

Jag prövade stänga av steron/sätta på den igen, då försvann meddelandet "CD ERR" samtidigt försvann också möjligheten att välja CD Changer. Jag kan däremot välja allt annat FM, AM, Tape, CD Player) men CD Changer är inte valbart längre.

Jag har prövat med att koppla ur och I Ipod:en, ingen skillnad. Prövat stänga av/starta om steroen, ingen skillnad. Prövat spela Ipod:en med lurar = funkar kanon.

Det har ju varit varmt ett tag nu och jag har hört, sedan förra året, att Ipod:en inte klarar hög värme men däremot låga temperaturer. Men som sagt var Ipod:en funkar som bärbar!

När jag kopplar in Ipod:en stär texten "OK att koppla från!" på Ipod:en. Men det är väl normalt om jag minns rätt!??? Har inte tänkt på vad det står när allt funkade!

Någon som har varit med om liknande eller vet vad som KAN vara orsak till detta?

Mvh!
// Niklas
Senast redigerad av 1 Avarage, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ampy
Tja niklas

jag har vartit med om det ;)
gåt till bagage och vänster där säkringar sitter ta ut säkringen för Ipoden då dör allt låt det va i ca 20 sec sen sätt dit den igen ;) så funnkar det ;)
av Avarage
Ampy skrev:Tja niklas

jag har vartit med om det ;)
gåt till bagage och vänster där säkringar sitter ta ut säkringen för Ipoden då dör allt låt det va i ca 20 sec sen sätt dit den igen ;) så funnkar det ;)
Jupp, jag upptäckte det! Testade nämligen med det av en slump, tänkte att det var dålig kontakt och började med det som var enklast. Så i fredags kväll fick jag för mig att testa och precis som du säger så vipps funkade det! :D

Tack för hjälpen dock!

Mvh!
// Niklas
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]