Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Jag upplever min 2,5T -04 faktiskt lite piggare än min 2.4T -01. Min 2,5T snittar just nu efter en längre tid laglydig körning 0,88l/mil, och tantens 2,4Tsnittar 0,93l/mil där är dock Atutotech steg1 i vår 2,4T

Jag skulle nog satsat på 2,5T just för att den är några år nyare.
av viktore
Ampy skrev:Skillnaden mellan 2.4t och 2.5t är hårdvaran ex en s60 R grunnd motor sen är det större turbo 14T på 2.5an vs 13t 2.4t, börjar vakna till liv direkt vid 1500 Varv behöver inte varva mycket för att få effekten. Karossen är den samma lite anndra backspeglar och ringar runt mätarna det är det ända Volvo kom på unnder 4 år hahaha ;) pris skillnaden är skaplig så 2.4t är en klokare köp och bränsle förbr... nja ärligt det är inte ens värt att tänka på... jag äger en 2.5t och syrran 2.4t jag tankar 50 kr minndre en hon / tank 70 L ;) :-(O)
Menade du att 2.5t är samma "grundmotor" som R-motorn? Så är det inte.
Användarvisningsbild
av Degnell
Tack för alla synpunkter. Åker ner till Mariestad när både jag och han som säljer bilen kommit tillbaka från utlandet(14/6), så jag kan ju för dom som är nyfikna avslöja hur det gick efteråt. Det stämmer som halmstaden säger att det är xenonljus på V70n, mycket trevligt! :)
Användarvisningsbild
av Ampy
viktore skrev:
Ampy skrev:Skillnaden mellan 2.4t och 2.5t är hårdvaran ex en s60 R grunnd motor sen är det större turbo 14T på 2.5an vs 13t 2.4t, börjar vakna till liv direkt vid 1500 Varv behöver inte varva mycket för att få effekten. Karossen är den samma lite anndra backspeglar och ringar runt mätarna det är det ända Volvo kom på unnder 4 år hahaha ;) pris skillnaden är skaplig så 2.4t är en klokare köp och bränsle förbr... nja ärligt det är inte ens värt att tänka på... jag äger en 2.5t och syrran 2.4t jag tankar 50 kr minndre en hon / tank 70 L ;) :-(O)
Menade du att 2.5t är samma "grundmotor" som R-motorn? Så är det inte.

Inte hahha ok du har nog fel läs får du se ;)

Fråga på volvo Blocken är den samma ;) Lät otroligt men sannt ;)
Dessutom passar många motor detaljer från 2.5t 04 och uppåt rakt av från R ;en ;)
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]