Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svensen
Jeg skal ettermontere nivåregulering på en nesten ny V70 jeg venter på og har tre valg:
1. Kun nivåregulering.
2. Chassisats og nivåregulering.
3. Chassisats med senking og nivåregulering.

Jeg kjører nå en V70 med standard demping og 205/55/16 dekk, men bilen jeg venter på kommer med 225/45/17 sommerdekk og vinterdekkene er på 16" felg. (Vet ikke profilen på disse). Vil kombinasjonen 225/45/17 og chassisatsen føles veldig hard og ukomfortabel, eller vil bedre kjøreegenskaper overskygge dette?

Noen erfaringer og meninger?

Med vennlig hilsen

Sven
av Fredrik S
Jag rekomenderar alternativ 3.

Alternativ 3 har jag på min bil, visst blir den lite hårdare men fördelarna överväger nackdelarna med råge, väghållningen med Volvos orginalsats blir riktigt bra, efter montering börjar man leta efter kurviga vägar :D

Bilden nedan är tagen när satsen precis är monterad, har tyvärr ingen före/efter bild, men jämför man med grannens 2,4T och min T5 så skiljer det 35mm från navcentrum till skärmkanten.

Bild
av NCR
Fredrik S skrev:Jag rekomenderar alternativ 3.

Alternativ 3 har jag på min bil, visst blir den lite hårdare men fördelarna överväger nackdelarna med råge, väghållningen med Volvos orginalsats blir riktigt bra, efter montering börjar man leta efter kurviga vägar :D

Bilden nedan är tagen när satsen precis är monterad, har tyvärr ingen före/efter bild, men jämför man med grannens 2,4T och min T5 så skiljer det 35mm från navcentrum till skärmkanten.
Får man fråga vad du betalade för delarna och jobbet? Jag funderar på att göra detsamma till våren nämligen..(drar husvagn).
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
Jag kör en S60 med automatisk nivåreglering och jag monterade sänkningssats och det fungerar bra , jag har för närvarande 225/45-17 monterade men tänker gå upp till 235/40-18 jag har provat att det fungerar . Det blir lite stötigare gång men mycket bättre väghållning
av Fredrik S
NCR skrev:Får man fråga vad du betalade för delarna och jobbet? Jag funderar på att göra detsamma till våren nämligen..(drar husvagn).
Kommer faktiskt inte ihåg, kan försöka leta fram kvittona..

Montering en gjordes i samband med service, dragkroksmontering samt hjulinställning så det blir svårt att speca vad bara monteringen av satsen kostar, minns jag inte helt tokigt så kostade chassiesatsen runt 6000:- men då fick jag personalrabatt.

Det funkar alldeles utmärkt att dra tunga släp och husvagnar efter, även inköpsresa :roll: till Tyskland går utmärkt :lol:

Jag hade inga nitar på ovansidan faktiskt, d[…]

Personligen känner jag mig tryggare med Bosch[…]

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]