- lör 07 jun 2008, 15:57
#197395
Hej
Jaha.., nu kommer det ett antal säkert mindre smarta frågor om oljebyte, men att fråga är enda sättet för mig att lära mig just nu. Jag ska i strax till med att byta motorolja på min -01 S80 2,4 på 170 hk. När jag köpte filltret så fick jag ett pappersfilter isf de plåtfilter jag varit van med från Saab:
-Är det rätt med pappersfilter?
-Vad e upp o ner på filtret?
-Behållaren som filtret ska sitta i, ska den ej bytas eller skulle jag köpt mer delar?
-Hur får jag loss filterbehållaren? Bara att skruva för hand eller? Är behållaren gjord av plast eller nått sånt känsligt material? Ett plåtfilter kan man ju alltid knacka en mejsel igenom om det krånglade.
Nått annat att tänka på?
-Jo: ska det inte sitta nån stor plast-skyddkåpa under motorn?
Mvh
Jaha.., nu kommer det ett antal säkert mindre smarta frågor om oljebyte, men att fråga är enda sättet för mig att lära mig just nu. Jag ska i strax till med att byta motorolja på min -01 S80 2,4 på 170 hk. När jag köpte filltret så fick jag ett pappersfilter isf de plåtfilter jag varit van med från Saab:
-Är det rätt med pappersfilter?
-Vad e upp o ner på filtret?
-Behållaren som filtret ska sitta i, ska den ej bytas eller skulle jag köpt mer delar?
-Hur får jag loss filterbehållaren? Bara att skruva för hand eller? Är behållaren gjord av plast eller nått sånt känsligt material? Ett plåtfilter kan man ju alltid knacka en mejsel igenom om det krånglade.
Nått annat att tänka på?
-Jo: ska det inte sitta nån stor plast-skyddkåpa under motorn?
Mvh
Volvo S80 2,4 170hk, -01
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner