Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Billy skrev:Hmm nja, tveksamt att en S60 R AWD med 300hk och fyrhjulskrafs varken är billigare vare sig att äga eller köra än en XC90 2,5T.

Till trådskaparen:
Har du inte behov av utrymmet i en XC90 så är valet enkelt. Är terrängegenskaper viktigt finns bättre alternativ än en uppstyltad V70 eller stadsjeep eller vad man nu kallar det, (inget ont mot XC90-ägare :lol: )
XC90 är ingen stadsjeep om du frågar mig(vilket du inte gör heller..), XC60 däremot, är en stadsjeep
hade satsat på en xc90 2.5t.....mer utrymme,bättre sikt,bättre säkerhet, bättre markfrigång, klarar sig bättre och har bättre egenskaper offroad än s60 (men som Billy säger, finns det bättre jeepar än xc90) ........

med en s60R är risken stor att du förlorar ditt körkort :)))
Har aldrig fattat varför Volvo designade en så pass stor bil med ett så lovande koncept att slutligen se ut som en gigantisk nallebjörn och skraj som en stressad Nissan Micra. :lol:

Min nya motion till trådskaparen lyder att skippa bägge och satsa på en V70 R AWD istället. 8)
3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]

På min 2,4D -2008 hade låsringen som h[…]

Det är nog övre fjädersätet (a[…]