- tis 12 okt 2004, 10:16
#1902
Jahepp... ett jävla ljud i bilen när man får upp lite fart och durr i kopplingspedalen. (Låter som jävligt högt vägljud)
Fått höra att det troligen är urtrampningslagret som är påväg.
(Den kan va svår ibland att smyga med kopplingen nere lite lätt att det
kan bli lite hackiga starter).
Även kan det knacka lite ibland om man svänger med fullt rattutslag.
Vad tror ni om detta?
Om det är uttrampningslagret, ska man se till att byta något mer
när det byts och vad tror ni det går lös på?
Jag tänker inte åka till Volvo i Ljusdal iaf de är svinigt dyra och tar
betalt för saker de inte gjort och utför många saker med mindre bra
resultat. (Dåliga erfarenheter från när jag hade en S40 och de glatt tog
betalt för saker som de inte hade utfört var tvungen att åka tillbaks och skälla lite på dem för att de skulle göra allt de skrivit att de gjort på räkningen).
Så biter nog ihop och kör 5mil till nästa stad istället om jag ska lämna in på en Volvo verkstad.
Fått höra att det troligen är urtrampningslagret som är påväg.
(Den kan va svår ibland att smyga med kopplingen nere lite lätt att det
kan bli lite hackiga starter).
Även kan det knacka lite ibland om man svänger med fullt rattutslag.
Vad tror ni om detta?
Om det är uttrampningslagret, ska man se till att byta något mer
när det byts och vad tror ni det går lös på?
Jag tänker inte åka till Volvo i Ljusdal iaf de är svinigt dyra och tar
betalt för saker de inte gjort och utför många saker med mindre bra
resultat. (Dåliga erfarenheter från när jag hade en S40 och de glatt tog
betalt för saker som de inte hade utfört var tvungen att åka tillbaks och skälla lite på dem för att de skulle göra allt de skrivit att de gjort på räkningen).
Så biter nog ihop och kör 5mil till nästa stad istället om jag ska lämna in på en Volvo verkstad.
Volvo S80 2.4 140hkr 1999