Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
zoran skrev:Hmm, o nu till det jag velat fråga ett tag. Är det verkligen värt 2000 spänn och allt skit för att få en grill som inte är original?

Är det bara jag som tycker att det inte ens är snyggare med den grillen?

Personligen hade jag betalat 2000 spänn för att bilen ska vara helt original. Kan bara inte förstå hur en del tänker :).
Är inte den grillen lite 90-talsaktig eller är det bara jag som inte hänger med ????

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av P1800
80-talsaktig skulle jag snarare påstå! Samma grova svarta rutmönster i förkromad ram sitter på min -87 780 coupe. Men snyggt är det oavsett vilken era Jag skulle gärna ha den designen på min V70 N men är för snål för att köpa eftermarknadsprylar med tvivelaktig kvalitet. Svagt att inte Radicast tar på sig garanti. Det betyder bara att jag inte kommer att handla av dom. På det gäller minst fem års garanti utan förbehåll...

När jag tänker till så inser jag att det svarta rutmönstret kom redan 1977 på 262c men då var mönstret mera finmaskigt. :)
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
P1800 skrev:80-talsaktig skulle jag snarare påstå! Samma grova svarta rutmönster i förkromad ram sitter på min -87 780 coupe. Men snyggt är det oavsett vilken era Jag skulle gärna ha den designen på min V70 N men är för snål för att köpa eftermarknadsprylar med tvivelaktig kvalitet. Svagt att inte Radicast tar på sig garanti. Det betyder bara att jag inte kommer att handla av dom. På det gäller minst fem års garanti utan förbehåll...

När jag tänker till så inser jag att det svarta rutmönstret kom redan 1977 på 262c men då var mönstret mera finmaskigt. :)
Du har visserligen rätt men innan xc modellen var det blank plast i grillarna, men nu är det matt vilket jag föredrar när det gäller nästan allt ;) Men snyggt är det oavsett när det kom och jag förstår vad du menar med garantin lite väl uselt med tanke på att grillen inte är gratis direkt. Men det finns ju fortfarande S60 grillen vilken man visserligen får modifiera lite så att det passar, men en sådan kan man hitta på skroten för några hundralappar och det kan man ju leva med.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]