Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Kan man ta bort partikelfiltret? I så fall kommer det att innebära felkoder?
Användarvisningsbild
av eiskall
Det stjäl tydligen en del effekt när det rengör sig. Kan vara därför han vill fimpa det. Ger ju bara skatterabatt första året ändå, eller?
av S60AWD2.5T
Jaha ja skatterabbatten, det är ju därför man har partikelfilter. :roll: Jag trodde det var för miljön :oops:
Nu har ju tack o lov inte Nordan sagt att det var för att tjäna en kuse det skulle bort :D
Användarvisningsbild
av eiskall
S60AWD2.5T skrev:Jaha ja skatterabbatten, det är ju därför man har partikelfilter. :roll: Jag trodde det var för miljön :oops:
Mitt inlägg var menat som kritik emot Vägverket, eftersom dom verkar anse att det bara är miljövänligt första året.

Uttryckte mig otydligt.
av S60AWD2.5T
eiskall skrev:
S60AWD2.5T skrev:Jaha ja skatterabbatten, det är ju därför man har partikelfilter. :roll: Jag trodde det var för miljön :oops:
Mitt inlägg var menat som kritik emot Vägverket, eftersom dom verkar anse att det bara är miljövänligt första året.

Uttryckte mig otydligt.

Ingen fara. :)
Men de kan ju inte ge rabatt hela tiden, men det gör de ju faktiskt på bilskatten. :wink:

Men nu vill vi ha ett svar från Nordan.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]