Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jaco
Hej,

Är det någon som kan skriva en enkel guide i hur man monterar bort strålkastarhusen från bilen, V70N. En blinkerslampa har nämligen lossnat och lagt sig i huset, SÅ irriterande.

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av kokken
Samma grej hände mej när jag skulle byta till crom-lampor. Jag tog en mjuk bensin slang och petade fram lampan så att jag kunde komma åt den med en penna med lite tejp på. Sedan va det bara att lirka ut den.
Användarvisningsbild
av Xioz
Jaco skrev:Hej,

Är det någon som kan skriva en enkel guide i hur man monterar bort strålkastarhusen från bilen, V70N. En blinkerslampa har nämligen lossnat och lagt sig i huset, SÅ irriterande.

Tacksam för svar

ska göra det enkelt för dig!

1 torx skruv i vardera hjulhus

böj bort listerna från ljushusen

1 st 14" hylsa i vardera list

5 st poppnitar i motor utrymmet bara att trycka in o ta bort.

Nu är det bara att ta bort fronten, ryck den rakt ut sen håll koll på främre sidorna vid hjul husen där kan den vilja sätta sig fast bara o lirka åt nått håll!!!

Underlättar om ni är 2 st!
av Siqqe
Xioz skrev:
Jaco skrev:Hej,

Tacksam för svar

ska göra det enkelt för dig!

1 torx skruv i vardera hjulhus

böj bort listerna från ljushusen

1 st 14" hylsa i vardera list

5 st poppnitar i motor utrymmet bara att trycka in o ta bort.

Nu är det bara att ta bort fronten, ryck den rakt ut sen håll koll på främre sidorna vid hjul husen där kan den vilja sätta sig fast bara o lirka åt nått håll!!!

Underlättar om ni är 2 st!
Inte 14mm. 12mm passar bättre.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]