Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Är snart en ägare av en V70N 02 och funderar på att lacka dörr och spoilerlisterna då dessa är i plast (olackade), är det någon som har gjort detta och i så fall är vad kan det gå lös på?
Användarvisningsbild
av eiskall
Som sagt kan du prova att söka lite så hittar du svar. Det mest exakta svaret jag kan ge är mellan 1000:- och 15000:-, allt på beror på vem som gör det. Generellt är det såklart bra för prisbilden om du själv monterar av det du vill ha lackat, och eventuellt planslipar den korniga plasten.
Ledsen är ganska ny här, men jag tog ditt råd och har hittat liknande trådar men inga direkta prisuppgifter.
Jag undrar därför att jag tycker att bilen är lite väl gamal att lägga stora summor på men rör det sig om mellan 1000-2000 kr så är det utan tvekan intressant.

Menar du verkligen mellan 1000-15000kr då är det en förbannad skillnad mellan lackerarna.
Användarvisningsbild
av eiskall
Ja, det prisspannet är inte orealistiskt. För egen del betalde jag 3000:- för lackering av all svart plast på en S60. Det priset var väl med medelbra kontakter. Man ska komma ihåg att det tar sin tid att göra ett sånt jobb.
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]