Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av forsberg
Hej!

Har nyligen köpt en volvo s60 T5 -04. Fast nu har jag upptäckt ett problem, det är så att bagageluckan inte låser sig. Alla andra dörrar funkar som dom ska, så att det är bara bagageluckan. Det är även så att det blinkersna inte blinkar då man låser bilen(dom blinkar då man låser upp).

Är det någon som har en aning om vad problemet kan vara?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Antagligen en microbrytare i låset som är kass. Den ska tala om att luckan är stängd. Byte komplett lås skulle jag tro. Hälper det att trycka ner luckan samtidigt som du låser?
av Travolta
forsberg skrev:Hej!

Har nyligen köpt en volvo s60 T5 -04. Fast nu har jag upptäckt ett problem, det är så att bagageluckan inte låser sig. Alla andra dörrar funkar som dom ska, så att det är bara bagageluckan. Det är även så att det blinkersna inte blinkar då man låser bilen(dom blinkar då man låser upp).

Det är inte samma problem som jag hade på min V70 01, motorhuven som inte riktigt var i läge? Prova att stänga den igen med lite fart. Hade samma symtom som du när man skulle larma bilen, ingen blinkning.
Användarvisningsbild
av eiskall
forsberg skrev:Hej!

Fick exakt samma problem för ett par månader sen. Monterade loss låskistan och lossade båda mässingstorxen. Sen bände jag på den vita plastdelen i låskistan med en liten mejsel, varpå fjädern gick tillbaka. Har funkat sen dess. Annars kostar en ny låskista ~1500:-.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]