Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoolle
Tjena

Hade tänkt sänka min V70N 35mm, och har tittat på ge-motorsports väghålln. satser.

http://gemotorsport.jetshop.se/ListProd ... x?cat=2199

Men dom har ju två olika dämparsorter, ett hårdare alternativ för en femhundring till.

Jag har sökt runt lite och det verkar som man ska försöka få med framfjäder till s60 ist. för V70 för att inte få bilen att se baktung ut.
Men vilken sorts dämpare ska man välja, bilen är ju endast för vardagskörning, dock lite lastning och släpdragning då och då.

Vad kör ni V70 ägare med för dämpare :?:
av Siqqe
volvoolle skrev:Tjena

Hade tänkt sänka min V70N 35mm, och har tittat på ge-motorsports väghålln. satser.

http://gemotorsport.jetshop.se/ListProd ... x?cat=2199

Men dom har ju två olika dämparsorter, ett hårdare alternativ för en femhundring till.

Jag har sökt runt lite och det verkar som man ska försöka få med framfjäder till s60 ist. för V70 för att inte få bilen att se baktung ut.
Men vilken sorts dämpare ska man välja, bilen är ju endast för vardagskörning, dock lite lastning och släpdragning då och då.

Vad kör ni V70 ägare med för dämpare :?:
Strunta i det där med S60-fjädrar fram. Numera finns det ett 55/40mm sänkningssats hos GE Motorsport. Jag har denna sats och är MYCKET nöjd. Jag tror det hade blivit för stötigt för vardagskörande med det hårdare alternativet.
av volvoolle
Okej, du upplever inte den som lite väl låg fram vi farthinder och så :?:
Mycket snygg bil förresten, hade vart snyggt att ha sänkt så :???:
Användarvisningsbild
av greeeken
Har frågat dom angående detta då ja sökte fjädrar till min s60
ville ha högre bak än fram
Enligt mailet jag fick från dom är det samma fjädrar till s60 som till V70
Att V70 ser lägre ut fram beror på att det är olika viktförhållanden på bilarna

Sant eller inte det vet ja inte men det var så dom förklarade
av Siqqe
volvoolle skrev:Okej, du upplever inte den som lite väl låg fram vi farthinder och så :?:
Mycket snygg bil förresten, hade vart snyggt att ha sänkt så :???:
Nej, jag har aldrig varit emot någonting. Min signatur ljuger lite, den är lite, lite högre bak än på bilden.
greeeken skrev:Har frågat dom angående detta då ja sökte fjädrar till min s60
ville ha högre bak än fram
Enligt mailet jag fick från dom är det samma fjädrar till s60 som till V70
Att V70 ser lägre ut fram beror på att det är olika viktförhållanden på bilarna

Sant eller inte det vet ja inte men det var så dom förklarade
Ja, om man tar en 35/35 eller 40/40 sänkning så blir det så att den ser baktung ut, men det finns den 55/40 sänkning som på v70n ger en jämn höjd.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]