Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Salming
Jag har nu en 940 och har fått erbjudande om att köpa en V70 2,4 170 med buisnessutrustning plus dragkrok och motorvärmare (årsmodell 2005). Begärt pris av en privatperson är 125 000 kr. Bilen har gått 9 300 mil och det finns en ripa på höger framskärm och ripor på vänster bakskärm. I övrigt ser den ut att vara i bra skick och den är servad enligt servicebok. Är det ett bra pris?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag tycker det är ett överkomligt pris :)

Ja betala 149 papp för ett år sen 14500 mil, löstagbart drag, motorvärmare, 2.4 140

/Kalle
Användarvisningsbild
av Fraz
Salming skrev:
Fraz skrev:Ja salming det är ett ok pris. Det är väll en affär utan inbyte eller?..
Är den svensk såld?
Ja, det är utan inbyte och den är svensksåld.
KÖP om den är fin.
Användarvisningsbild
av upponer
Jag har främst följt priserna på automater, och då är det priset du nämner riktigt billigt. Automaterna är väl kanske 5000-10 000 dyrare? De priser jag nämner nedan är för automater:

Tittar man på blocket så kostar bilarna runt 170 000. Dock är det ju inte vad de säljs för, jag har fått reda på priser mellan 150 000 och 160 000 för sån bil du nämner.

Du kan också titta på bilpriser.se
De är inte helt rätt, men de ger en fingervisning om priserna.

Frågan jag skulle ställa mig i din situation är:
Varför får jag köpa bilen så billigt? Tycker säljaren att det är smidigt att sälja till mig, och kan därför tänka sig att sälja den billigt, kanske 10 000-15 000 billigare än "marknadspris". Eller är det något fel på bilen?

Tänk också på att 2005:or kan värderas olika beroende på om de registrerades tidigt eller sent, typ 2004-05 till 2005-04 eller så.

Dessa parametrar kan du ändra på bilpriser.se, och få en uppfattning om.
Användarvisningsbild
av upponer
Salming skrev:Tack för dina intressanta synpunkter. Jag glömde säga att bilen har automatlåda.
Priset är 20 000 under billigaste på blocket, som är en 140 hk. Dessutom står den hos ALD Bil som jag tror sätter "rätt pris direkt", och inte går ner något. Definitivt inte 20 000 kr.

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&sp=1&q ... &aws=&awe=

Är bilen OK skulle du kunna köpa den och sälja den med vinst.

Dock bör man tänka på att bilhandlarna har rekordstora lager med bilar (jag har varit hos Volvo och Saabhandlare där bilarna står så tätt att man knappt kan komma in och provsitta), höjda räntor etc. har fått folk att bli försiktiga med ekonomin, så det kan komma en generell prissänkning snart.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]