- ons 05 mar 2008, 19:57
#177747
Aloha,
Funderar på att sänka det hästkraftsstinna monstret till sommaren, lär väl bli HR's sänkfjädrar eller om TME har egna. Men jag tycker den börjar bli lite mjuk i bak(ingen nivåreglering mao) så jag tänkte byta stötdämpare samtidigt, är det vanliga Volvo original som gäller eller har Volvo några andra stötdämpare för sänkta bilar? Till V40:n jag hade så fanns det några så kallade sportstötdämpare hos Volvo som funkade kanon ihop med TME's sänkningsfjädrar.
Sen så har jag för mig att jag sett något om att 140:n antingen har en klenare eller ingen krängningshämmare i bak, vad är det som gäller och har någon artikelnummer på "turbons" krängningshämmare?
Funderar även på att uppgradera bromsarna till turbons bromsar, antar att det är en dyr historia. Nån som vet hur mycket man behöver byta? Kanske är samma ok om man har tur men bromsbyte är inget som är spikat men är det någorlunda vettiga pengar så... ?:-/
Funderar på att sänka det hästkraftsstinna monstret till sommaren, lär väl bli HR's sänkfjädrar eller om TME har egna. Men jag tycker den börjar bli lite mjuk i bak(ingen nivåreglering mao) så jag tänkte byta stötdämpare samtidigt, är det vanliga Volvo original som gäller eller har Volvo några andra stötdämpare för sänkta bilar? Till V40:n jag hade så fanns det några så kallade sportstötdämpare hos Volvo som funkade kanon ihop med TME's sänkningsfjädrar.
Sen så har jag för mig att jag sett något om att 140:n antingen har en klenare eller ingen krängningshämmare i bak, vad är det som gäller och har någon artikelnummer på "turbons" krängningshämmare?
Funderar även på att uppgradera bromsarna till turbons bromsar, antar att det är en dyr historia. Nån som vet hur mycket man behöver byta? Kanske är samma ok om man har tur men bromsbyte är inget som är spikat men är det någorlunda vettiga pengar så... ?:-/