Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blue eagle boy
Har en v70-01 med 12volts uttag i skuffen.
Jag vill ha konstant ström från uttaget, måste jag koppla direkt till batteriet eller finns det nått annat klurigt sätt att göra detta på?

Blue eagle
Användarvisningsbild
av Ragnus
Ehhh, är det inte konstant ström där?
När jag kör med kylbox i skuffen så går den så fort den pluggas i. Kan ju iof vara lite vanskligt om man glömmer att dra ut den om man avlägsna sig längre stunder. Kan kanske vara olika mellan olika årsmodeller men min förra -02:a funkade det i alla fall på.

/MRa
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om det är Original så ska det vara konstant ström där, och sen när strömmen börjar ta slut så bryts den så att bilen går att starta.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Ragnus
Om det är Original så ska det vara konstant ström där, och sen när strömmen börjar ta slut så bryts den så att bilen går att starta
Ok, schysst å veta så man slipper att nojja ihop totalt ifall man skulle komma på att man glömt att dra ut den när man är på semester någonstans och inte kommer åt bilen så snabbt :D .

/MRa
av Marbas
Ragnus skrev:
Om det är Original så ska det vara konstant ström där, och sen när strömmen börjar ta slut så bryts den så att bilen går att starta
Ok, schysst å veta så man slipper att nojja ihop totalt ifall man skulle komma på att man glömt att dra ut den när man är på semester någonstans och inte kommer åt bilen så snabbt :D .

/MRa
Du får dessutom en varning i färddatorn (plus att det plingar) om du har något inkopplat i uttaget när du stänger av tändningen.
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]