Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av The Dave
Hej är en nybliven Volvo-ägare som har ett problem med min fläkt. Helt plötsligt kan den öka och minska i fart, alltså den slår på och sen av samtidigt som man ser att belysningen i bilen blinkar. Så kan den hålla på under en mycket lång tid. Fläkten bytte verkstan på volvo idag så den är ny. Jag är medveten att fläkten reglerar farten efter behov men inte som min gör, så det är inte okunskap :)
Hoppas ni förstår vad jag menar, någon som har ett bra tips på vad det kan vara?

// David
Användarvisningsbild
av greeeken
The Dave skrev:Hej är en nybliven Volvo-ägare som har ett problem med min fläkt. Helt plötsligt kan den öka och minska i fart, alltså den slår på och sen av samtidigt som man ser att belysningen i bilen blinkar. Så kan den hålla på under en mycket lång tid. Fläkten bytte verkstan på volvo idag så den är ny. Jag är medveten att fläkten reglerar farten efter behov men inte som min gör, så det är inte okunskap :)
Hoppas ni förstår vad jag menar, någon som har ett bra tips på vad det kan vara?

// David

Kan det int evara den lilla sensorn inne i kupen som spökar?
En del påstår att man ka ndamsuga lite där o få bort samm o smutts så funkar den igen som den ska.
Angående belysningen så har ja inget bra svar til ldet, men ett tipps är kolla om ditt bilbatteri är helt.
av The Dave
Tack för svaret ska prova detta, men det är precis som varje gång fläkten slår av så är det som den stjäl strömmen på nåt sett, kanske därför den slår av. Batteriet ska vara bra så det är inte det. Lite svårt och förklara men jag försöker :)
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]