Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Billy
Om du ändå är beredd att gå upp till en -04 så varför inte en faceliftad -05:a. Mycket trevligare än gamlingarna på alla sätt.
Användarvisningsbild
av greeeken
Billy skrev:Om du ändå är beredd att gå upp till en -04 så varför inte en faceliftad -05:a. Mycket trevligare än gamlingarna på alla sätt.

Nja de är nog priset som avgör där kan ja säga
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Kan mycket väl förstå att svensson blir osäker om han/hon ser att det varit "många" ägare på bilen.... MEN, det är (kan) vara lika missvisande som att tro att en bil med automatik är bra bara för att den är svensksåld (är den importerad från Tyskland så mååååste den ju vara backad :roll: ). Om folk bara visste hur vanligt det är med svensksålda bilar som rullar med backade mätare & då är det ägaren själv som betalat för att få det gjort.
Vad det gäller antalet ägare så är det (precis som flera av inläggen ovan gör gällande) oxå missvisande iom att speciellt företagsbilar kan bollas mellan företag av olika anledningar vilket ju naturligtvis inte betyder att det är något fel med bilen i sig.
Användarvisningsbild
av MathiasS
V70BiFuel03 skrev:Kan mycket väl förstå att svensson blir osäker om han/hon ser att det varit "många" ägare på bilen.... MEN, det är (kan) vara lika missvisande som att tro att en bil med automatik är bra bara för att den är svensksåld (är den importerad från Tyskland så mååååste den ju vara backad :roll: ). Om folk bara visste hur vanligt det är med svensksålda bilar som rullar med backade mätare & då är det ägaren själv som betalat för att få det gjort.
Vad det gäller antalet ägare så är det (precis som flera av inläggen ovan gör gällande) oxå missvisande iom att speciellt företagsbilar kan bollas mellan företag av olika anledningar vilket ju naturligtvis inte betyder att det är något fel med bilen i sig.
Ett klokt inlägg. Det skruvas lika mycket bilar i sverige som utrikses. Här är det dessutom inte olagligt att skruva mätare vilket det är i tex tyskland.

Angående många ägare: Min egen bil har 5 ägare men bara två brukare, tidigare ägare som körde 1000mil med bilen och sedan jag som kört över 7000mil med bilen. Ta reda på fakta innan slutsatser dras - då missar man inte guldkornen och kan undvika att bli lurad.
Användarvisningsbild
av greeeken
Där kan jag hålla med om att det är många skruvade bilar som rullar ute.

Det gäller ju att leta ordentligt och inte ta första bästa bil.
Som någon skrev då kan man missa guldkornen.

Frågan jag ställde bara var att det lät ganska mkt me 10 ägare på 6 år

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]